Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2007 13:22 - Усилете звука- идват рекламите
Автор: utremer Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9748 Коментари: 22 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Вчера близък питеен съратник ми се жалваше от телевизията и по-точно от силата на рекламите.”Като надънят тия реклами, даже и мисълта не мога да си чуя, протестираше той. Все едно гледам стар български филм – пуснат ли музика в някой кадър  и героите спират да говорят. Ама филмите поне бяха по-готини.” Така ли е наистина?! Направих си съвсем прост експеримент – сядам пред телевизора с чаша „Bushmills”, едно кубче лед и 25мл. газирана вода. Започват рекламите и звукът осезателно се усили. До там, че даже и пукането на леда в уискито не можех да чувам. Обадих се на колегите от телевизионния център и те потвърдиха. Аз всъщност отдавна съм  го отбелязал този факт. Как няма да обърнеш внимание на най-елементарния и първобитен начин на привличане на вниманието – със викане. От стотици години се процедиа по подобен начин. Ето типичен пример за реклама на  оръдие от среден калибър през 1875 г:

... Слушайте как ще зареве балканският лев, момчета... Гласът му ще разтрепери трона на султана и ще обади на цял свят, че Стара планина е свободна!... - казваше началникът на злидолската стража.

 ... Боримечката прие на драго сърце новата мисия. Той попита какво трябва да каже, запомни го хубаво и отиде на срещната височина, по-близо до града. Па се изправи там във всичката си гигантщина, напъна гърдите си напред, дигна главата нагоре, разтвори широко челюстите и викна проточено:

- Хора бре! Да знаете, че ще пукне топчето, за да го опитваме, майка му стара... та да се не плашат жените и дечурлигата, ами рахат да си бъдат... Читаци няма никак още... Не се видят читаци, майка им стара!

Той повтори това съобщение още няколко пъти, през една минута почивка.”

Можем ли да наречем Боримечката рекламист? Можем, защото след повече от век ситуацията на нашите рекламно- географски ширини и дължини малко се е променила. Което пък ме навежда на една идея- да анализираме рекламите без звук, само по картина. 
image
Да започнем (х)ипотетично с Христо Мутафчиев. Хоп – волумето на мин. и какво виждаме. Един човек виждаме, който размахва някакъв замък. Какво е това- реклама на туристическа агенция, на строителна фирма или на Дания (ако Христо се праска на Хамлет). Дания, не Дания – ама без звук е спукана работата. 
Малко по-добре са нещата с TBI Credit. Сюжетът е ясен и там без думи се развива действието. Мъж влиза в офиса, сластна сътрудничка му се слага и след секунди той си отива доволен с пълна пазарска количка. Тоест в ТиБиАй не само ти напълват количката, ами ти и изпразват ... джоба и оставаш само по кредитна карта. Изводът – и очи пълни, и количка пълна. Браво. 
Докато сме на тази вълна, нека обърнем внимание на любимата банка на Сула – Райфайзен. Поредния епизод:  инфантилното семейство попада в света на пънкарите. Там всички клатят добре вчесани глави като фенове на Металика или Блек Сабат. На стената се мъдрят фотографиите на същото семейство-явно това са единствените клиенти на банката. В обобщение какво да кажем- ние имаме двама клиента и ги почитаме с клатене на глава. Малка мистерия е защо персоналът на Райфайзен е поместен в класна стая. (може  пък това да е учителско семейство).

 Време е да се разнообрази жанра – Дуфалак или Имунобор. Не мога да скрия пристрастията си към „гонителя на болести”. Това е реклама, която едва ли ще има аналог в близките години. Подскачащите кутии са връх, па макар и на самодейната дилетантска идиотщина. Това ще остане, помнете ми думата. Обаче да не се прехласваме – има и друг кандидат. Става въпрос за чудния кредит ЧУДО. В този шедьовър рекламистите боравят толкова майсторски с изразните средства, че  недооценяването на това предложение на Пиреос Банк е направо обидно. Малоумната фамилия е еднакво запленяваща със или без звук, цветна или черно-бяла, на пуснат или спрян телевизор. Въпреки че как ще чуем тези интимни семейни пароли ( „за какво са тъщите”  или „и днес няма да ме боли глава” ). И по-добре, че няма да ги чуем, защото току-виж и ние сме си задали същите екзистенциални въпроси.

 Специалистите  по реклама твърдят, че е много трудно да се направи само визуална реклама. Сигурно са прави. Ето ви обаче една добра идея за финал.   
image

( Това е всъщност реклама на Йога център. На позналите - Честито ) 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lff - Обичам рекламите!
05.12.2007 13:39
Особено когато вечерям, обичам да гледам как попиват дамските превръзки с крилца, усмихнато китайче клечи със запушен нос и твърди, че му мирише, или онзи микроб от тоалетната, който казва, че са милиони и приличат на ...
цитирай
2. danyolka - в къщи
05.12.2007 13:59
аз работя с дистанционното, защото бързо успявам да взема говора на рекламите ;-)
цитирай
3. анонимен - MUTE
05.12.2007 14:11
В момента, в който почнат реклами изключвам звука на телевизора!Няма да ме правят на маймуна!
цитирай
4. 100jan - Трета година не гледам изобщо телевизия...
05.12.2007 14:39
... защото все по-трудно правех разлика между идиотски направените реклами и още по-идиотски направената останала програма.

Впрочем, за какво служеше дистанционното? :))))
цитирай
5. viovioi - 1 мин рекламно време в нова (по време на някое шоу)е 9795 лв с ДДС
05.12.2007 14:40
Представяте ли си? Хората си плащат. А и навярно разчитат да стигне до нас. Досадни са, но са част от фона на съвременния живот.
цитирай
6. анонимен - Мразя рекламите! Никога не купувам ...
05.12.2007 14:50
Мразя рекламите! Никога не купувам нещо натрапено с реклама. Даже отказах Спрай-та като протест към отвратителните "подли" или оригващи се реклами. Но младите ги харесват. Даже до колкото разбрах именно "клюкарската" реклама на спрайт е една от най-успешните. Явно е времето на тъпи , гадни и прости реклами - ама то какъвот е народа - такива и рекламите. Жалко, че и децата ми - още не могат да четат като хората, но знаят на изуст всяка песничка и реплика от рекламите и пищят когато се опитвам да спра промиването на мозъците.
цитирай
7. анонимен - Има още една
05.12.2007 14:58
реклама, която дали със или без звук, не мога да й хвана идеята. За ипотечни кредити беше, в един парк се разхождат двойка мъж и жена, среща ги един "приятел" и започва да се вайка отколко време не са се виждали и ни в клин, ни в ръкав съпруга отвръща какви изгодни кредити отпускала банката. Според мен, има случаи в които и звука не помага, па макар и усилен :)
цитирай
8. artanis - гледам само
05.12.2007 15:37
Fox Life (The Simpsons) от българските телевизии. Като започнат рекламите, намалявам звука, а понякога излизам в другата стая. Добрите реклами, които ги дават не по българските телевизии ги запомням. От "силните" реклами не помня нито една :) То понякога се чудя що за същества гледат българска телевизия, но това е друга тема.

поздрави:
цитирай
9. анонимен - има две рекламки които харесвам
05.12.2007 16:03
тази на toshiba(определено е смешна рекламка) и новата на Johnny Walker,която е може би единствената в Бг която има и смисъл...
цитирай
10. istorik - На лекциите по психология...
05.12.2007 16:18
...ни учеха, че когато човек иска да излъже, повишава гласа си, за да убеди слушателя в това, което се опитва да му внуши.
Извод първи - рекламите ни лъжат.
Извод втори - за Бога, братя, не купувайте!

:-)
цитирай
11. thomas - @iamallthatiam
05.12.2007 17:34
Чудя се дали ти не си тъпия или просто си от лошите... Безплатна телевизия? Безплатно е само сиренцето в капана за мишки. Фирмите отделят като рекламен бюджет не повече от 15% от ПЕЧАЛБАТА, не от оборота си дори, така че сам си отговори колко скъпо я плащаме тази безплатна телевизия.

Бих казал, че рекламата е единствената причина да съществуват много от телевизионните канали и сигурно 90% от предаванията дори и на хубавите от тях.

Виж, за едно си прав - рекламата е зло. И за това, че е необходимо зло впрочем също си донякъде прав, само че е необходимо не на зрителите, а на тези, които им я поднасят.

Що се отнася до нивото на звука, както и сам казваш, става дума за НОРМИ. И долния, и горния край на тези норми сигурно все е допустим. Само че изобщо не е приятно една и съща телевизия да минава от единия на другия край на допустимото.
цитирай
12. lff - Re: iamallthatiam
05.12.2007 18:08
Сори, но телевизията въобще не е безплатна...
Дори и да се включиш с карфица в кабеларката на съседите и да си взел телевизора на тъща ти и токът да го плаща някой друг, ти вече доброволно си плащаш власт над себе си.
цитирай
13. apollon - хипотетично - ипотетичното сло...
05.12.2007 18:45
хипотетично - ипотетичното словоблудство и стремеж към оригинален изказ показва как парите могат да купят думите наред с рекламите
цитирай
14. анонимен - обратен ефект
05.12.2007 19:43
Не знам какво искат да постигнат с това усилване на звука защото аз веднага сменям програмата.
цитирай
15. анонимен - ne samo v BG reklamite sa s po-visok zvuk
05.12.2007 21:32
Da si priznaia az sam si teleman, vapreki che ne mi ostava vreme da gledam mnogo TV. I v Italia kadeto sam v momenta e sashtoto polojenie - shtom vkliuchat reklamniat blok i zvukat se usilva. No tuk igraiat i vtora igra: che vsichki televizioni programi sinhronizirat vremeto koga da davat reklami, t.e. da opitash da namerish za 20 min. reklami neshto drugo niama. Po skoro da popadnesh na sashtata reklama koiato si vidial predi sekundi.
цитирай
16. thomas - е споко...
05.12.2007 21:37
Те и тука вече я понаучиха тая игра... поне по-важните телевизии.
цитирай
17. artanis - италианските реклами
05.12.2007 23:00
пък изобщо не си ги спомням. Само една на Wind, защото участваше една актриса. Само да вметна, че италианската телевизия е голямо забавление, ако разбираш италиански. Гледаш някакви красиви хора, които само се усмихват. Понякога дават и добри филми. А една вечер имаше няколко епизода на The Simpsons един след друг.

наздраве:
цитирай
18. анонимен - Нов телевизор и готово.
07.12.2007 12:23
Повечето модерни телевизори могат да контролират звука в рамките на една програма. Така че не е проблем вече.
цитирай
19. thomas - Малко съмнително...
07.12.2007 12:29
Малко ми е съмнително функцията за изравняване на нивата на звука да помага - все пак тя служи главно за да подсилва слабите звуци от някой канал, който не подава правилно ниво на звука, а не да подтиска силните.

Аз обаче чакам с нетърпение такъв модел телевизор, който ще разпознава рекламите и ще превключва автоматично на предварително указан канал, примерно VH1, докато траят те :-)
цитирай
20. iamallthatiam - RE: viovioi
07.12.2007 21:37
Абе приятелю, що за глупости говориш...?
"1 мин рекламно време в нова е 9795 лв с ДДС "
преди да си написал поредното си предположение, отидаи на фирмения им сайт и си изтегли тарифата за реклама... е там таков число няма!!! Незма къде си чел и какво си чел, ама си на светлини години от истината. Ето даже и в момента ТИ си правиш реклама, казвайки лъжа. Хората като мен, ще напишат пост в който ще те оборят, цитирайки Те. Реклама...
я колко лесно било да си направиш автореклама... трябва и аз да опитам :)
цитирай
21. анонимен - Звука на рекламите...
30.05.2009 09:35
Адски ме дразни силният звук на рекламите. Някъде бях чел, че рекламите подценяват човешкият интелект. Много е вярно. А със силният звук съвсем се уливат. Все едно зрителят е някакъв олигофрен. Защо някоя фирма не се сети да произведе телевизор с "рекламен детектор". При по силен звук автоматично да изключва звука докато отново се нормализира и тогава пак да го включи! Или автоматично да превключва на друг (предварително зададен) канал? Такъв телевизор хем ще има небивал търговски успех, хем ще принуди рекламодателите даже да намаляват звука на рекламите под стандартното ниво, та да ги засече такъв детектор. Технически това изобщо няма да е трудно за изпълнение.
цитирай
22. thomas - @21
30.05.2009 09:43
Гарван гарвану око не вади. По-скоро ще произведат телевизор, който не можеш да изключиш и на който не можеш да превключиш каналите по време на рекламен блок, отколкото такъв, който да те спаси от реклами. Между другото, това се обсъжда.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: utremer
Категория: Лични дневници
Прочетен: 541262
Постинги: 192
Коментари: 400
Гласове: 1916
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930